“Eco Wheel Power” potencialių klientų tyrimas

2014/01/11

Tyrimo apibendrinimas ir išvados

 

Novatoriškos techninės pagalbos priemonės Lietuvoje gali tapti kompensuojamomis keliais būdais. Pirma, atlikus tyrimą, skirtą  išsiaiškinti neįgaliųjų asmenų priemonės poreikį, pateikiamas pasiūlymas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, dėl naujos neįgalių technikos siūlymo padaryti ją kompensuojamą. Prašymą svarsto komisija. Priėmus pasiūlymą, nauja neįgaliųjų technika įtraukiama į kompensuojamų įrenginių sąrašą. Antrasis būdas įsigijimo išlaidų kompensavimas per įmonę.

Tyrimo metu nustatyta, kad Skandinavijos šalių techninės pagalbos priemonių koordinavimo sistemos yra sudėtingos ir turi didelį skaičių dalyvių, kurių organizavimo procesai reikalauja daug pastangų. Skandinavijos valstybių kompensacinių techninės pagalbos priemonių pateikimas yra reglamentuojamas kiekvienos valstybės viduje egzistuojančiais įstatymais. Dėl vyraujančios decentralizuotos politikos skirtinga įranga gali būti priskirta kompensuojamoms priemonės.

Atlikus tyrimą nustatytą, kad Skandinavijoje techninės pagalbos priemonė gali būti priskirta kompensacinėms priemonėms tik kai pastaroji atitinka Europos direktyvose keliamus reikalavimus ir CE žymėjimą. Taip pat, priklausomai nuo šalies įstatymų bei savivaldybėms teikiamos atsakomybės galimas skirtingų reikalavimų saugumui ir funkcionalumui kėlimas.

Analizuojant užsienio elektrinių neįgaliųjų vežimėlių rinką, nustatyta, kad egzistuoja nusistovėję rinkos lyderiai. Šie lyderiai gamina ir tiekia visų tipų vežimėlius. Vis dėlto Eco Wheel Power priemonė yra priskiriama prie elektrinių varytuvų, kurie rinkoje yra naujovė. Kadangi tokio tipo varytuvai gali išvystyti elektrinių vežimėlių greitį, galima daryti išvadą, kad jie yra tiesioginiai elektrinių vežimėlių konkurentai. Taip pat atsižvelgiant į elektrinių vežimėlių kainas ir naudojimo paplitimą, galima teigti, kad aktyvaus tipo ir universalių vežimėlių naudotojai sudaro didelę rinkos dalį, kurioje varytuvų pritaikymas gali sudaryti sąlygas patekti į rinką šalia jos lyderių.

Lietuvos neįgalieji remiantis apklausos duomenimis elektrinius neįgaliųjų vežimėlius naudoja retai. Didžioji dalis apklaustųjų teigė naudojantys aktyvaus tipo ir kitus ne elektra varomus vežimėlius. Todėl elektra varomų varytuvų naudojimas gali būti traktuojamas kaip niša įeiti į rinką.

Atlikus tyrimą pastebėta, kad Lietuvoje ir Kanadoje elektriniai vežimėliai yra priskiriami pėstiesiems, todėl greitis nėra ribojamas. Vis dėlto Lietuvoje taikomas greičio ribojimas pagal gamintojo leidžiamą maksimalų transporto priemonės greitį. Taip pat nustatyta, kad Švedijoje taikomas greičio ribojimas neįgaliųjų vežimėliams yra 20km/h.Toks elektrinių neįgaliųjų vežimėlių priskyrimas taikomas ir elektra varomiems vežimėlio priedams, todėl jų greitis nėra ribojamas.

Siekiant identifikuoti, kokia įranga gali būti priskiriama neįgaliųjų kompensacinei technikai, nustatyta, kad įrangos priskirimas yra paremtas asmenų su negalia poreikių patenkinimu, atitikimu saugumo reikalavimams keliamiems Europos Sąjungoje.

Nustatyta, kad Lietuvoje neįgaliųjų įrangą renkasi vis daugiau asmenų. Nustatyta, kad vyrauja kompensuojamosios įrangos pasirinkimas. Nustatyta, kad elektriniai vežimėliai sudaro vos 2% pasirenkamų vežimėlių tipų. Dažniausiai naudojami aktyvaus, universalaus ir sportinio tipo vežimėliai. Didžiausią dalį pasirenkamos techninės pagalbos priemonės sudaro kompensuojamos viena ranka valdoma vaikščiojimo priemonės ir jų priedai.

Tyrimo metu paaiškėjo Lietuvos neįgaliųjų pasirenkamų techninių pagalbos priemonių priežastys. Išskiriamos šios priežastys: paciento sveikatos būklė, neįgaliųjų techninės pagalbos priemonės naudojimo pritaikymas aplinkos sąlygoms, vietovė, įrangos kompensavimo sąlygos.

Elektra varomi neįgaliųjų vežimėlio priedai pagal Lietuvos techninės pagalbos priemonių klasifikaciją nėra priskiriami elektriniams vežimėliams. Tokie priedai yra vadinami varytuvais. Lietuvoje varytuvai yra priskirti prie kompensacinių neįgaliųjų priemonių.

Palyginus apklausos respondentų atsakymus galima daryti išvadą, kad Lietuvos ir Skandinavijos respondentų nuomonės atsakant į daugumą klausimų sutapo.

Pagrindinai skirtumai pastebėti tarp Lietuvos ir Skandinavijos neįgaliųjų  respondentų apima naudojamų modelių tipus. Dauguma Skandinavijoje ir Lietuvoje gyvenančių neįgaliųjų renkasi aktyvaus tipo vežimėlius, tačiau skirtingai nei Lietuvoje elektrinio ir universalaus vežimėlio pasiskirstymas tarp respondentų atsakymų skiriasi. Skandinavijos šalyse daugiau nei trečdalis apklaustųjų naudojasi elektriniais vežimėliais, kiek mažiau universaliais. Tuo tarpu Lietuvoje populiaresni sportinio tipo vežimėliai. Toks pasiskirstymas rodo, kad Skandinavijoje daugiau nei du trečdaliai neįgaliųjų yra potencialūs Eco Wheel Power klientai. Lietuvoje dėl mažo elektrinių vežimėlių naudojimo, visi apklaustieji gali būti priskiriami prie potencialių klientų.

Siekiant išsiaiškinti respondentų sėdynių matmenis buvo pateiktas atviras klausimas. Tačiau atsakymai buvo netikslūs, daug apklaustųjų nežinojo sėdynės matmenų, todėl duomenys buvo nereprezentatyvūs. Taigi šio matmens palyginimas Lietuvoje ir Skandinavijos valstybėse nėra galimas.

Tyrimo metu nustatyta, kad maršruto pasirinkimas priklauso nuo aplinkos pritaikymo neįgaliųjų vežimėliams. Uždavus klausimą apie galimybę pasidalinti nukeliautu maršrutu ir dalyvauti konkurse tiek Lietuvos, tiek Skandinavijos respondentai sutiko tai padaryti. Nors analizuojant duomenis buvo pastebėta, kad ne visi respondentai sutikę dalintis informaciją sutiktų dalyvauti konkurse. Vis dėlto galima daryti išvadą, kad abiejų regionų neįgalieji prisijungtų prie „Disabled – Enabled“ projekto.

Vertinant galimą Eco Wheel Power funkcionalumą respondentai sutarė, kad galimybė judėti atbulinę eiga yra viena reikalingiausių šios priemonės savybių. Tai pat verta atsižvelgti į šių technologijų integravimą: autopilotas, priekiniai žibintai, elektrinis stabdys.

Siekiant nustatyti potencialių klientų Eco Wheel Power funkcionalumo poreikius, identifikuota, kad Skandinavijos ir Lietuvos respondentų nuomonės skiriasi. Skandinavijoje gyvenantiems respondentams svarbiausia saugumo užtikrinimas, tokia prielaida daroma remiantis atsakymais apimančiais avarinio stabdžio ir šoninių veidrodėlių poreikio įvardinimą. Lietuvos respondentai daugiau dėmesio skyrė Eco Wheel Power dydžio ir kainos santykiui, išvaizdai ir patogumui.

Apklausa parodė, kad dauguma respondentų norėtų išbandyti pristatytą Eco Wheel Power.

Pageidaujantys perskaityti visą tyrimą, rašykite el. paštu: info [eta] vidulus.lt

Žymos: , , , , , , , , ,